Min pappas fantastiska bröd!

Min pappa är fantastisk på att baka bröd. Ett av de bästa bröden jag vet är hans lantbröd med oliver, lök, fetaost och soltorkade tomater.

Här kommer receptet:

2 satser sempers lantbröd
   - i denna förpackning ingår torrjäst och instruktioner finns där man ska lägga till olivolja och vatten. blanda 
     degvätskan tillsammans med nedan ingredienser.
12-14 uppskivade calamataoliver
1 liten rödlök
6-7 soltorkade tomater
100g riktig fetaost
1 msk fiberhusk
3-4 msk kesella
1 liten näve grovsalt (eller kvarnsalt)

1.  Finhacka lök, skiva oliver, smula fetaosten
2.  Blanda degvätskan tillsammans med kesella och fiberhusk och låt stå i 10 min
3.  Blanda i mjölmixen och övriga ingredienser.
4.  Häll upp degen i formar och låt de jäsa i 30-40 min.
5.  Sätt ugnen på ca 250 grader
6.  Skär degen diagonalt och strössla salt över. Pensla med olivolja.
7.  Grädda i nedre delen av ugnen i ca 40 minuter

Ta ut, låt svalna av och njut av ett gott bröd.

Kommentarer
Postat av: Alva

Din pappas bröd värkar jette gåt jag skule

vilja smaka

2011-02-23 @ 18:41:59
URL: http://alvagluten
Postat av: Alva

Din pappas bröd värkar jette gåt jag skule

vilja smaka

2011-02-23 @ 19:12:39
URL: http://alvagluten

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0